Bee creative

Bee creative
We kennen allemaal de verhalen over de bloemetjes en de bijtjes en daar zijn we vanzelfsprekend heel erg fan van. Helaas gaat het behoorlijk slecht met de bijen. Greenpeace wil deze nuttige werkers redden door een grootscheepse actie en het zou helemaal te gek zijn als jij daar aan bij (haha!) kunt dragen met een vette visual.

Waar het om gaat.
Bijen gaan massaal dood en dat komt onder andere doordat supermarkten als Jumbo en Lidl voedsel verkopen waarvoor tijdens het productieproces gif wordt gebruikt. Ieder jaar wordt elf miljoen kilo aan gif dat schadelijk is voor bijen over onze akkers uitgestort om appels, bonen en aardbeien te beschermen. Dat kan beter. Daarom willen we jullie vragen om de logo’s en huisstijl van Jumbo of Lidl op te vrolijken en bijvriendelijk en gifvrij te maken, zodat Greenpeace hen onder druk kan zetten om te stoppen met die giftige onzin. Denk er wel om dat je het niet te negatief maakt, het moet ludiek blijven. 

Wat je moet weten
De bij is een ongelooflijk belangrijk beestje. Samen met hun verstuivervriendjes zorgen ze voor zeventig procent van de gewassen op de wereld. Zonder de bij heb je geen koffie of chocolade meer. In zo’n wereld wil je toch niet leven? Wij ook niet, dus zorg dat je de logo’s en huisstijl van de Jumbo of Lidl op een creatieve en vrolijke manier onder handen neemt. Wil je meer informatie? Check www.reddebijen.nl. Voor inspiratie kun je op social zoeken naar de hashtag #reddebijen of de plaatjes onderaan deze pagina bekijken.   

Wat je online zet

  • Een kant- en klaar ontwerp in lage resolutie
  • Bestand: JPeG
  • Formaat:  1200x630

Wat als je wint

  • Binnen 24 uur aanleveren voor de drukker
  • Bestand: tiff, eps of Certified PDF
  • Opgemaakt in: Photoshop, Illustrator of Indesign
  • Resolutie: 300 dpi

Waarom zou je dit doen?
Als jouw vrolijke design ervoor zorgt dat de bij wordt gered van uitsterven, weet je zeker dat je nooit meer gestoken wordt. De winnende visual zal met naamsvermelding gebruikt worden op diverse kanalen van Greenpeace (totaal bereik bijna een miljoen) en daarnaast waarschijnlijk op andere plekken, wat natuurlijk wordt gemeld aan de maker. Alsof dat nog niet genoeg is win je ook nog eens 200 euro’s. Dat is omgerekend bijna een miljard Britse ponden! Oh en je maakt de bijen heel blij natuurlijk.

 

 

Klant:

Greenpeace

Beloning:

€200,- + een pot honing

Deadline:

Deze opdracht is gesloten

Inzendingen:

39

Winnende inzendingen

Inzendingen